Dopkort i påsform

Här kommer ett dopkort som jag gjort till mitt fadderbarn. Gjorde det för ett tag sedan. Använde mig av två dikter som jag hittat på Svensk scrapbooking (se länkar). Har använt mig av ett kort på dopbarnet och satt hennes underbara ansikte i mitten av en blomma. Har stämplat en stort med barn och målat den. Har använt mig av olika spillbitar och även Wellpapp. Har gjort en tag som jag skrivit en dikt på och sedan stuckit in i påsen. På baksidan står det lite mer av privat karaktär. Tycker det blev rätt fint för att vara första gången som jag gör påskort. Nu håller jag dock på med fler. Tycker det är roligt att dekorera dessa påsar. Har valt att skriva för hand istället för på dator då det känns mer personligt så. Nu håller jag på att skapar. Passar på när jag är hemma för VAB :)

(Framsida)
image145

(Insidan)
image146


(Baksida)
image147

(Närbild)
image148

(Dikt på tagsen)
image149

(Dikt insidan av påsen)
image150

(Närbild på bebisstämpeln)
image151

Kramar

Kommentarer
Postat av: Malvina

Det var ju jätte fint. Jag måste bli bättre på att göra kort. Ska försöka till helgen tror jag... Kul att du har hittat till min blogg, tack för kommentaren. Ha det bra.

2008-04-17 @ 20:20:23
URL: http://www.skapatavmalvina.blogspot.com
Postat av: denise

fina dikter :)

2008-04-20 @ 10:58:07
Postat av: Jenny (e.j.m)

Vilket härligt påskort!
Gillar blmman du har byggt ihop med fotot i blomman!

//Jenny

2008-04-26 @ 21:07:07
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0