Valentinkort

Har just sett på melodifestivalen. Tyckte Amy Diamond var bäst. Tidigare idag grejade jag lite med Valentinkort. Har inte gjort så många kort. Väntar ivrigt på kursen i distressmålning som går av stapeln den 8 mars. Här kommer dock ett av korten som jag gjort idag. Gjorde en hjärtkorg där jag satte i blommor. ( Det är min mamma som ska få det på alla hjärtans dag för att hon alltid ställer upp när det är något.) Tyckte det blev bra. Mallen på hjärtat kan man använda till många saker. En sak som jag tänkte på var placeringskort vid tillställningar. Har igen använt mig av Maja Design nya papper. Här är det ömhet och glädje.


image66


Ikväll har vi även ätit kladdkaka med grädde och hallon. Den blev supergod.......


image67


Recept

100 g smör
3 dl socker
1 msk vaniljsocker
4 msk kakao
2 ägg
1 1/2 dl mjöl

Smält smöret. Häll i socker, vaniljsocker, kakao. Låt svalna. Vispa i äggen (ett i taget) och avsluta med att röra i mjölet. Smöra och ströbröda en form. Har har använt ströbröd till botten och flagad mandel till kanterna.

Servera med vispad grädde och hallon.


Hej så länge.....


Kommentarer
Postat av: Izabelle

Det blev ingen kladdkaka idag, men imorn så ;)

2008-02-16 @ 18:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0