Nytt år!

1/1-2008
Gott nytt år till alla! Hoppas på ett år med mer tid för min stora hobby: Scrapbooking. Har precis startat den här bloggen. Den kommer främst att handla om just scrapbooking. Jag kommer inom kort att lägga in LO´s. Sitter här nu den första dagen på året. Den dagen då man lämnar något bakom sig och har något nytt framför sig. Jag tycker det är rätt skönt att stanna upp och reflektera över saker i tillvaron. Ett av mina nyårslöften var att skapa en att under 2008 ta mig mera tid att hålla på med mina intressen.

En annan sak som jag har funderat på är skillnad mellan längtan och saknad. För mig handlar längtan om något som man måste underhålla. Jag längtar efter att få komma ut och fotografera och sedan skapa något med fotografierna. Att försöka förmedla en känsla. Saknad är för mig däremot något mer negativt. Det är något som man inte kan göra någonting åt. Däremot kan man acceptera att saknaden är en del av livet. Som sagt nyår är för mig en nystart. När man känner att man kan lägga mindre bra saker bakom sig och de bra sakerna ska fortsätta att vara bra.

Idag har det snöat här. Det gör att det blir lite ljusare ute. Jag har varit ute och gått en promenad med min hund. Hundar är förutom scrapbooking ett stort intresse. Jag har en västgötaspets som heter Lisette.
image5

Är hon inte söt?

En annan sak som vi gjort idag är att vi ätit upp vårat pepparkakshus.


Hoppas nu det kommer mer snö.

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Lisette är jättesöt :)

2008-01-01 @ 23:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0