Alstrat till sparande pengar.

Har alstrat en sparbössa för de pengar jag sparar på att jag slutat röka. Har räknat ut att jag tjänar ungerfär 1200 :- i månaden på att sluta. Detta utöver det som inte går att räkna i pengar: hälsan. Jag hade tänkt att starta en ny blogg där jag skulle skriva om min kamp att sluta röka. Då jag inte upplever det särskilt svårt  så känner jag att jag inte har så mycket att skriva om. Om det är någon som undrar över något angående att sluta röka så får ni gärna maila era frågor till mig. [email protected] Berättar gärna om hur jag förberett mig och hur jag känt mig under den här tiden.



Har som sagt alstrat en sparbössa för pengarna som jag annars hade rökt upp. 1200:- i månaden som blir 14400 :- på ett år. Jag ska tänka på vad jag ska göra med dessa pengar som annars hade gått upp i rök. Så här blev den. Visar den från olika vinklar då den är rund och jag inte får med texten på en bild.

Japp! Vi bor i ett äldre rött hus med vita knutar. Här är våran stentrappa.



 Money Money 


Locket på burken. Tänk vad denna ska bli sprängfylld av pengar...................Ugglan är en symbol för att jag varit klok nog att sluta.







Här kommer lite annat smått och gott som jag inhandlat till hemmet den sista tiden. Bland annat en tavla, krokar. Ska som sagt börja renovera hallen under hösten. Väntar bara på att min äldsta dotter ska flytta hemifrån igen, vilket hon gör den första november.

Här är tavlan. Jättesöt tycker jag.








Två stycken underbara ängelkrokar.



Ett nyckelskåp. Det går kanske att ana sig till vilken stil jag vill att min hall ska ha.




En underbar klocka. Väggarna i vardagsrummet och matsalen har vi målat helt vitt. Rappat (finns färdig färg för att få detta utseende. Dyrt men väl värt pengarna) Har sedan målat med tonad vit färg.




Denna idén ska jag ha i min hall. Har nämligen en massa gamla fönster. Här har dom byggt bakom fönstret med hyllor för förvaring. En gardin framför. Praktiskt då den är så tunn att den inte tar upp så mycket plats. Man kan ju sätta i spegelglas också och få en spegel. Vet inte vilken blogg jag hittade denna bild. Om det är någon som vet kan ni väl skriva det till mig så jag kan länka dit :) 

  



Här är min dotter Sandra som fyller 20 år på torsdag.   
Happy Birthday

Blir vuxen på riktigt. Ingen tonåring längre. Känns lite konstigt när ens barn blir så stora. Det har blivit en underbar tjej så jag är otroligt stolt över henne.




Det var allt för denna gången.

Kramar Jeanette


 Kisses 


  











Kommentarer
Postat av: Malin

Oj vilka fina grejer du har köpt!! Och "rökbössan" var jättesnygg! Du skulle kanske ha tagit en större bork för att få plats med alla slantar som kommer att bli ;P



kram!

2008-10-04 @ 23:54:06
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Kicki

Så söt burk!! Hejja dig som slutat röka!! Själv har jag varit rökfri i snart 6 år!!!.....ja förutom liiiiite feströkning då o då (vilket för övrigt smakar urk)!! ;0)

Kram Kicki

2008-10-05 @ 10:50:23
URL: http://kickansblogg.blogspot.com
Postat av: Line

Jättefin burk! Och vad duktig du är som slutat röka.

Huset verkar mysigt.

Kram

2008-10-05 @ 11:28:16
URL: http://linesscrap.blogspot.com
Postat av: Zornitsa

Åh vad duktig du är, jag hoppas att det blir måååånga slantar i den fiiiina bössan. Grattis till din dotter :)

2008-10-05 @ 13:13:56
URL: http://scrapparazzi.bloggspace.se
Postat av: Cath.

O, så snygg pengaburk!!! Ojojoj, hoppas att alla rök-pengar hamnar där... vad mycket scrapsaker du kan handla då....;D

Tycker du är så duktig som håller upp! Stor kram.

2008-10-05 @ 16:02:21
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: TinaStina

Jättefin burk! Måste kännas inspirerande att samla alla pengarna där och riktigt se hur mycket du tjänar på att inte röka. Lycka till med rökfriheten!



Älskade klockan! Den är verkligen helläcker!



Kram!

2008-10-05 @ 16:33:34
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0