Lite nytt...


HEJSAN ALLIHOPA....................NU SÅ............................

Det var en vecka sedan jag uppdaterade min blogg. Ibland hinner man inte lika mycket som man skulle vilja. Annars blir det mycket jobb, barn, hem som gäller. Tränar friskis och svettis 2 gånger i veckan också. Har lovat mig själv att sätta fart nu när semestern är slut så då får man pressa sig lite i början innan man får in vanan att träna och inte sitta i soffan och zappa mellan kanalerna på tv´n. Skönt är det efteråt iaf.

It was a week since I wrote here. Sometimes other tings take to much of your time. Like work, family and more......

Har gjort lite annat under veckan när det gäller scrappandet men det kan jag inte visa upp här än. Får se hur det går först. Har gjort några nya layouter dock. En jullo. Har sagt till mig själv att försöka göra en jullayout då och då för att komma i kapp de åren jag inte höll på med scrapping. Det är ju roligt även för de äldre barnen att få några sådana layouter i sitt album också. Denna jullo är från 1998.

Have done some scrapping during the week. One thing that I can not show here yet. I will do that later. I made three different layouts that I show here. One christmas layout. I try to do an old christmans layout every now and then. It is fun for my older children to also , like the younger once, to have something from christmas when they were young.

Har dessutom gjort en lo som jag skickat in som bidrag till veckans skiss. Denna skiss var rolig att jobba efter tycker jag. Lite svår i val av papper. Tycker dock att den blev fin.

I have also done a layout for a contest, the skiss of the week. A lovely skiss to work from.

Den tredje lo´n är fortsättningen från mitt semesteralbum. Det är barn och man i poolen.

The third layout is from our holiday in Polen this summer. It is my two boys and my husband who is in the pool.

Här kommer jullon...Färgerna gör sig inte riktigt rättvisa här. Punchinellan är inte så röd som den ser ut här i förhållande till  pappret utan matchar fint. Men så kan det vara när man plåtar bilderna när det inte är sol ute.



När min son såg denna sa han:
 - Oj vad ung du såg ut då mamma. Blir man så mycket äldre på 10 år.

Vad ska man säga. Barn är alltid ärliga. Ja sa jag äldre och klokare...

When my son saw this layout he said:

- You look so young mum. Do you get so much older in ten years.

What can one say? Children are often honest. I answered him that: - Yes you get older and wiser.... or :)

Här kommer mitt bidrag till veckans skiss:




Skissen man skulle arbeta efter var denna. Vill ni skicka in ett bidrag så har ni till imorgon på er. Det är Sara som gjort skisssen. Fin eller hur....

This is the skiss to work from. Nice,  isn´t it?






Här kommer den tredje lo´n. Den från semesterresan till Polen i somras. Ville får korten att smälta in i lon. Tycker det blev jättebra själv.







Det var allt för nu. Ska försöka uppdatera iaf två gånger i veckan.

This was all for now. I will try to update the blogg at least two times a week.


Kramar Jeanette

Hugs Jeanette

Kommentarer
Postat av: Andrea

Fabulous layouts Jeanette, I especially like the pool one, the papers are fabulous. Have a good week

2008-09-07 @ 09:44:05
URL: http://andreabrownjohn.blogspot.com
Postat av: Ilus

Hej!

tack för att du kommenterade hos mig! Nu har jag hittat till dig och sett supermycket fint och har nya tips med mig hem!

Man blir scrap sugen efter att ha kikat runt!

Vill också vara lärare så jag kan ha en lärarkalender - den du gjort var så fin!

2008-09-07 @ 09:59:14
URL: http://ilusscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Scraptroll

Gillar verkligen din LO PooLen....du har verkligen fått korten att smälta in med pappret.

Ja visst är filuren gullig :-)

2008-09-07 @ 10:51:08
URL: http://mylifeon.blogg.se/scrap
Postat av: clarellis

Fina LO'n...gillar särskilt den med Polenresan.

2008-09-07 @ 12:24:11
URL: http://http://clarellis.bloggagratis.se/
Postat av: Ulrica

Jättefina lo.s måste jag säga! Gissa om jag blev skaparsugen nu!? =)



Ha det bäst, kram

2008-09-07 @ 17:39:53
URL: http://www.mysmumlan.blogspot.com
Postat av: Ulla

Vilken härliga LO:er. Fotona på "Poolen" smälter verkligen in i pappret, såg först inte hur dom var skurna. Underbar. Den från skissen var lite annorlunda uppläggning, förstår att det var lite kul att jobba utifrån. Har inte kommit så långt i höst ännu, annars brukar jag också tycka det är kul att jobba efter skisser.



Min rimrubrik har faktiskt sambon satt. Ibland har jag jättesvårt att få till en rubrik, då frågar jag honom. Brukar få ett par alternativ, kul att hjälpas åt lite. Men tror inte jag kommer så långt att få honom att sätta sej ner med mej och scrappa.

2008-09-07 @ 19:12:40
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Postat av: Malin

Oj vad mycket fint du har gjort=D

Jag hittade skissen hos en tjej (Petra/paradise, från juli) men den var i så litet format så jag ritade upp själv.



Kram!

2008-09-08 @ 17:36:04
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Gurkiss

Super härliga lo´s nickar



ha de gött

kram

2008-09-08 @ 22:58:38
URL: http://gurkiss.com/wp
Postat av: Annica H

Va mycket fint du har skapat! Härliga layouter! Jag har faktiskt åxå gjort en "jul Lo". Har papper i samma serie som du scrappat av. Visst är de fina!?

Pool layoten är jättehärlig med vågorna i nedkant! Jag blir badsugen!

Visst har barn de mest underbara kommentarer?! ;)

2008-09-09 @ 15:26:32
URL: http://annicah.wordpress.com
Postat av: Kamilla

WOW vad mycket fint du gjort ....det där om vad du ser ung ut har jag också hört...dom är så söta..inte för att vi är gamla nu då ;) skrattar

2008-09-12 @ 11:14:37
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0