Julfirandet 2008



Här huggs det gran i svärföräldrarnas skog. En till oss och en pyttis till Sandra. Hon har ju så liten lägenhet att det räcker med en liten en. Maken får hugga. Chicko bara ÄLSKAR att följa med ut i skogen. Här är han i sitt essä. Fast han är superduktig. Han kommer allt när vi ropar på honom. En timme i skogen om dagen gör honom glad och lycklig. Så han fick följa med på granjakten.





Scrappade en burk till min hemagjorda kola och en ask som jag alstrade. Där i hade jag knäcken. Har använt mig av Maries, Majadesign, nya papper: Vintertid. Jättefina papper.



Den årliga julstubben.



Och naturligtvis hade alla varit snälla så tomten kom på besök. Min son William tror det är morfar. Ville studera nogrant. Tomten hade en överraskning och tog av sig masken för att visa vem han var och där under hade det tagit en tid att maskera sig till denna flintskallige och uråldriga tomte. Gissa om lillpojken blev fundersam. mmm vem kunde detta vara. Min pappa hade kunnat bli skådis.



Nu var julafon över och även dagarna efter. Nu är det snart ett nytt år.

Ni glömmer väl inte min utmaning i inläggen nedan. Har fått in några bidrag. Vill gärna ha fler.

KRAM JEANETTE


  










Kommentarer
Postat av: Suz

Gott Nytt Pyssel år dill dig! Kram Suz

2008-12-30 @ 07:38:10
URL: http://kortmaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0