Shabby chic

Rachel Ashwell grundade begreppet Shabby chic. Där hon vill ta vara på det gamla och tycker inte om slit och släng samhället. Vi har kunnat följa henne i diverse tv program där hon ger sig ut på den Amerikanska landsbygden efter dom rätta fynden och hur hon med tiden har kommit att bli en väl anlitad homestylist bland amerikanska kändisar. Jag älskar hennes stil och tycker den bygger på så mycket bra tankar och ideer där man tar tillvara på saker och samtidigt bygger upp ett hem med historia.

Hon har en blogg nu där hon skriver och visar upp sitt hem och andra saker. Här finns hennes blogg. Det är därifrån jag "lånat" dessa bilder. Visst är de helt ljuvliga.





Ett rum precis i min stil.




Bilder från butiker.



Mitt drömhem. Så här vill jag bo. I dettta huset, Hill Top Farm, har Beatrix Potter bott och det är definitivt ett hus i min smak.




Får fortsätta att drömma.


Kram så länge Jeanette

Kommentarer
Postat av: Zornitsa

Vad häftigt att se huset där Beatrix Potter har bott. Älskar hennes figurer :)

2008-12-15 @ 22:57:32
URL: http://zornitsa.blogg.se/
Postat av: Malvina

Gillar också shabby chic. Vilket underbart hus. Såg att du lyckat bra med utmaningen att använda grill-pappret. Lät lockande att vara med i din tävlig men jag vet ej hur jag ska hinna med det. Är ju så nära jul och vi har fått en släng av magsjuka. Dock ganska lindrig. tur nog.

2008-12-16 @ 10:58:44
URL: http://www.skapatavmalvina.blogspot.com
Postat av: sandra

Åh så fint!För några år sedan kollade jag alltid på ett tv-program som Rachel Ashwell hade (kommer inte ihåg vilken kanal)Det var superbra!

Gillar också den stilen, problemet är bara att det inte passar i mitt hus.....men men, jag får njuta av dina härliga bilder istället.



Grattis på 1- års dagen.



Kramar Sandra

2008-12-16 @ 20:58:20
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: lillis70

Härligt att få ta del av din underbara familj! Skrattar fortfarande åt dottern med brösten :-) Kan tro att killen kände sig minst lika "dum".

2008-12-17 @ 13:01:46
URL: http://lillis70.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0