Pepparkakshus och julkort!

Hej alla...

Det var ett tag sedan jag skrev men som sagt så har jag jobbat mycket. Nu har allt återgått till det normala igen. Min kollega är tillbaka och jag kan jobba mindre. Eller rättare sagt jag kan jobba normalt mycket igen. Det tråkiga är när man måste dra in på något i brist på tid så blir det det som man tycker är roligast. I mitt fall så har det varit scrapping, foto och pyssel av alla slag. Nu har jag dock tagit igen lite av det under veckan och hoppas att jag ska uppdatera här oftare. Det kommer jag göra.

Här har det kommit lite snö. Jättefint och juligt. Fick lust att pyssla lite när vädermakterna är på min sida. Jag är nämligen en sån som gillar vintern. Antagligen är jag av en orginell sort för överallt hör jag folk säga att: Ja, det kan ligga lite snö över jul sen kan den försvinna. Sommaren är allt skön. Jag vill ju ha snö från november till mars och mycket också. Får väl emigrera till Norrland kan jag tro.

Här kommer iaf en bild på den "lilla" snön som kommit.

'

Har bakat pepparkakshus också. Blev lite annorlunda i år. Ett riktigt Hans och Greta hus. Pojkarna frågade dock om det måste stå och pynta till efter jul. Det räcker till julaftonskväll sa Elias. Då tror jag inte han tänker på det för vid den tidpunkten har han ofta proppat i sig allt möjligt och brukar inte vara sugen på mer. Det gäller nog alla det. I synnerhet mig som är en riktig godisgris. Den typen som brukar säga till barnen att de inte ska äta godis idag. Det är ju inte lördag. När de sedan somnat så är jag och rotar i skåpet och trycker i mig själv.

Här kommer huset.





En bild på mina fina töser. Sandra och Izabelle. Visst är dom lika!!!





Har gjort julkort också. Här kommer en bild på ett av dem.



 


Tror ni våran nya hund Chicko känner sig hemma. Så här ligger han och sover. Detta efter ett par timmars springande ute i skogen. Han är slut!!! Barnen springer runt och leker och han bryr sig inte. Måste sova.






Nu ska jag kika runt på alla mina favoritbloggar. Det har jag inte heller hunnit under denna tid. Jag har inspiration att hämta där. Det vet jag.

Kramar så länge

Jeanette

Kommentarer
Postat av: Zornitsa

Dina döttrar är jättefina :) Gulligt julkort :) Ha en fin helg!

2008-12-11 @ 16:13:57
URL: http://zornitsa.blogg.se/
Postat av: Ann-Margrete

Tänk, bara en hund kan vara så där totalt avslappnad!

2008-12-15 @ 15:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0