Mina bidrag!

Tur att det har regnat dom här dagarna så jag har hunnit och scrappa så som jag gjort. Det är roligt när lusten faller på och det har den gjort. Bara det inte regnar på midsommar! Kommer nog inte att hinna med fler bidrag nu då jag åker till Stockholm till vänner och firar midsommar. Få se om jag hinner med 5 olika band eller garn. Har påbörjat men är inte klar. Den var lite lurig då man inte bara vill "slänga på" några band eller garn utan vill ju att det ska vara en helhet. Vi får se hur det går. Man ska ju inte skriva på bloggen om man åker bort men vi har fullt hus här hemma iallafall så det gör inget :) Här kommer mina bidrag:

Skiss-LO

Denna är efter en skiss. Så här är min tolkning av skissen.




Skrappa ett stort foto - En förstoring

Här valde jag att scrappa med vänner papprena då det är jag och min vän Karin (som vi ska besöka nu i midsommar) som är på gröna lund. Har skrivit att en vän som du sätter guldkant på tillvaron och har satt guldband runt tagsen. Det och övrig dekoration bl.a. en swirl som jag målat vit. Utstansade hjärtan och blommor. (för att dölja Gröna Lund logon :)) Men det blev ju fint också. En vän att hålla i handen. Det behövs för vi ser rätt livrädda ut hi hi hi




TEKNIK LO

Här skulle man använda sig av 2 cardstock, 3 mönstrade papper, 3 foton, 6 brads, akrylfärg, svart penna, sax, 2 band och lim. Varken mer eller mindre.Här har jag färgat de rivna kanterna med akrylfärg. Klippt ut en tulpan i vitt och klippt ut ränder av rosa och limmat på. Har sedan målat lite lätt med akrylfärg. 2 olika sorters brads har jag använt. Det ena kortet, på tulpanerna, har jag valt att klippa ut för effektens skull. Har även använt bubbelplast och målat med vit akrylfärg. Banden har jag använt dels till att knyta runt tulpanen och dels att sätta runt tagsen. Har skrivit delar av titlen med vit akrylfärg.




STANSA VILT

På denna utmaningen skulle man stansa vilt. Fick använda vilket stansverktyg man ville. Här valde jag att bara använda mig av 2 färger och sedan stansa och stansa. Utgick från en vit botten och dekorerade med vitt och blått. Har även skrivit titeln med hjälp av utstansade blommor. Hade nästan träningsvärk i handen dagen efter :)



EGNA DEKORATIONER

Här skulle man göra något med hjälp av egna dekorationer. Har alstrat en flaska som jag köpt en på auktion för länge sedan (köpte flera stycken då jag tycker dom är såå fina). Problemet är att även om flaskorna är fina så tyckte jag att det skulle passa med lite dekoration på dem så när jag gjorde rabarbersaft tänkte jag att jag ska dekorerat dem lite. Har färglagt med distressfärg. Har gjort en tag som det står hemmagjord rabarbersaft på. Har plastat in det så att de tål vatten. ( Inte maskindisk men vanlig ursköljning) Detta gör att de kan stå som prynad även när man inte har saft i den. Tänkte göra likadant med en annan där jag ska ha vinbärssaft.  Så förrutom att saften blev kanongod så blev flaskan mer dekorativ, tycker jag. Se kortet nedan så ser ni hur den såg ut innan.











Så här såg flaskan ut innan stylingen.





Som sagt får se om jag hinner med några fler utmaningar.


Kramar Jeanette


Kommentarer
Postat av: Ulla

Så många läckra LO:er, så många du hunnit med. Jag har inte gjort än ända ännu. Vet inte vart tiden tar vägen. Se om jag hinner med något, kanske om jag inte sitter här vid datan....

Minialbumet på Lo:en i inlägget innan var jättehäftigt. Så häftigt och underbara färger. Läggs i min idébok... Och liftvarning!!!!

2008-06-16 @ 21:18:46
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Postat av: Anki T

Hej vad mycket fint du hunnit med!

Jag har också gjort några av utmaningarna på midsommarcropen.

Ha en trevlig midsommar.

2008-06-16 @ 22:16:19
URL: http://scrapfia.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Wow vad mycket du har hunnit gjort, imponerad! =) Jag förstår inte hur alla hinner med dessa bloggpartyn mm. =) jag skulle oxå vilja vara med men jag tror aldrig att jag skulle hinna hänga på! Allt du gjort var aif väldigt fint!



Ha en bra dag, kramar!

2008-06-17 @ 08:15:10
URL: http://mysmumlan.blogspot.com
Postat av: sandra

Hej! Jätte fint mamma!

Ring mig så fort du ser detta till min mobil.



Älskar dig,



Sandra

2008-06-17 @ 11:37:07
Postat av: M@gs

Vilka härliga bidrag du gjort till ccn. Jag gillar speciellt teknikkrotet och den altrade flaskan... Ser frisk och fräsht ut...

Kram

2008-06-17 @ 20:22:01
URL: http://www.maggelimaggs.blogspot.com
Postat av: Zornitsa

Så mycket du hunnit... kul! Jag hade också gärna gjort Lo och kort skissen men hittills har jag bara hunnit med BINGO utmaningen :)Trevlig midsommar :)

2008-06-18 @ 00:05:26
URL: http://zornitsa.bloggspace.se
Postat av: Malin

Oj jädrans vad en massa fint du har hunnit göra!!! Älskade flaskan med rabarbersaft yumma =D



Ha en bra dag!

Kram

2008-06-18 @ 11:47:36
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Linda Dekorerar

Hej

Vad du varit produktiv,roligt!!

Hoppas det går bra för dig med så mycket fint!

KRAM

2008-06-18 @ 15:27:29
URL: http://www.lindadekorerar.blogspot.com
Postat av: Emma

Åh, vilken tur du har som får ut och resa :) hehe..

Gud vilken fin saftflaska du gjort!

2008-06-18 @ 23:19:17
URL: http://highlyplaced.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Oj vilka fina grejer du gjort! Jag är så imponerad att du kan skapa så många fina saker och dessutom till midsommar-ccn. Själv blir jag totalt tvärt om och kan inget, vet inget och tror noll på mig själv.



Favoriten var saftflaskan med rabarbersaft. Jag gillar inte rabarbersaft, men i den flaskan så ser det hur läckert ut som helst och jag vill bara ha! Lycka till i alla utmaningar! Jag kommer att rösta :-D



kram!

2008-06-19 @ 15:49:26
URL: http://tinastina.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Glad midsommar!!!

2008-06-20 @ 10:36:11
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Cath.

Hej! Underbara bidrag har du gjort till midsommarcropen! Min absoluta favorit blev förstås rabarbersaften - tänk vad lycklig jag skulle bli om jag fick en SÅN flaska! Och stansa vilt- LOn fastnade jag lite extra för!

Kram på dig!

2008-06-23 @ 17:37:29
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Karin

Hej kära vän!

Måste bara säga att jag är grymt impad av det du gör.Snyggt kort på dig och mig.

Saknar dig redan.

Kramar ifrån en vän för livet

Karin

2008-06-26 @ 09:31:55
URL: http://mariejeanette.blogg.se/
Postat av: midalina

Hoppsan, nu fick jag att göra ett tag! här fanns det en hel del nytt och mycket fint. Teknik och förstoringsutmaningarna var mina favoriter för att inte tala om minialbumet på LO'n längre ner!!!!!

2008-06-26 @ 23:52:09
URL: http://www.midalina.blogspot.com
Postat av: Hilde

Tusen takk for hilsen i bloggen min!!

Denne flaska var ufattelig flott!!

Ellers vil jeg nevne "ugle"lauouten lenger opp her, den var helt herlig!!!



Ha en fin sommer!!

2008-07-14 @ 08:23:53
URL: http://stempelgalsverden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0