CC hos svensk scrapbook

Under helgen har det varit cc hos svensk scrapbook. Ja det är olika butiker/sponsorer som gett ut diverse utmaningar och fina priser till vinnarna. Har hunnit med några los har jag gjort. Som vanligt inte så många som jag tänkt mig, men gillar inte att bara göra nåt för görandets skull. Jag måste känna för det om det ska bli någorlunda bra. Här kommer de bidrag jag deltagit med.

Det har varit superduper kul att delta i detta med alla dessa fantastiska utmaningar och se vad alla duktiga scrappare gör. Inspirerande och kul........

                       

It has been a cc at "svensk scrapbooking" this weekend.
 
Den första jag gjorde var "utmaningen" att lifta valfri lo i galleriet. Jag valde att lifta "Fnyz" Ängel. Den är så fin tycker jag. Det är alltid svårt att lifta något som man tycker är så fint i sitt orginal. Men jag gjorde ett försök och blev nöjd med resultatet. 

This layout was made as a result of inspiration of an other scrappers work. In this case I was inspired by "Fnyz"


  





En annan utmaning var att scrappa i de 4 elementens tecken. Här har jag gjort en lo där jag först blött pappret till fotomatten: Vatten. Låtit det torka ute: Luft. Eldat i kanterna på några av papprena för att få till den gamla looken: Eld. Och slutligen smutsat ner lon lite här och där med jord: Jord. Fiffigt va??? Här kommer den.

On this layout there should be signs of the 4 elements. Here I have put some of the papers in water: Water. And then let it dry outside: Air. Later l burned the edges: Fire. At then I put earth on the layout so it should get an old look: Earth. Here it is! It is my grandfather that is in the military on the photos.






Ett annat bidrag var att använda punchinella i 2 olika färger. Här har jag använt mig av vit och lila punchinella. Kortet föreställer jag och min mamma när vi åkte utomlands för första gången. Vi flög ner till Bulgarien och Golden Sands. Det var exotiskt 1974 då det inte var så vanligt att åka på "charter". Här är vi iaf på kamelryggen.






Ett annat bidrag jag hann med var efter en skiss. Här har jag scrappa kort på mig själv när jag var liten. Härlig skiss att arbeta efter. Här kommer mitt bidrag.





När William såg denna lo sa han: -Vad lik du är mig mamma! Inte tvärtom ??? Tiden är ur led...

Nästa bidrag var att scrappa om en låttitel, ordspråk m.m. Jag valde en låttitel: "Bakom mina solglasögon, kan jag va´ mig själv". Alla andra bidrag har fått ett litet gammeldags stuk så jag gjorde denna lite mer galen och färgglad. Det är min dotter Izabelle som gömmer sig bakom solglasögonen. Här kommer lon

  





Nästa var också en skissutmaning. Här är det William och Elias som är "föremålen". William beskyddar sin lillebror. Då bilderna är tagna på våren har jag försökt att skapa lite vårkänsla i lon. Här kommer den. Härlig skiss var det också att jobba efter.

This layout is after a sketch




Dessa underbara pojkar har servat mig i helgen med helt nymalet kaffe. Kaffebönor dom malde själva och sedan bryggde till mig för att jag inte skulle behöva resa på mig. Jag jobbar och städar så mycket annars sa de. Är inte det gulligt va???



Titta så fint malet det blev. Och ojoj sååå gott det luktar.. MMMMMMmmmmmm............

Here are my lovley boy making coffee for me. Aren´t they the nicest...............love you!!! My angels without wings!


Är dom små                     eller vad??? Älskar er så mycket!!!






Kaffekvarnen har jag köpt på auktion en gång för länge sedan och det finns inget bättre än nymalet kaffe med lite vispad barristamjölk i. Smarrigt!  


 

Ja dessa bidrag blev det! Det var inte så dåligt jobbat ändå. Ändå har jag varit inne och handlat lite diverse kläder mm idag. Inspirationen har infunnit sig så det har varit perfekt på det viset. 


 
Lämna gärna avtryck innan ni lämnar sidan så blir jag glad.

Leave a footprint when you leave and I will be very happy.

  



  





  

JEANETTE


Kommentarer
Postat av: Anki T

Hej vad mycket fint du hunnit med på cybercropen!

Jag hann 3 kort det tyckte jag var bra jobbat- men du är ju dubbelt så snabb.

2008-10-12 @ 23:19:45
URL: http://scrapfia.blogg.se/
Postat av: Zornitsa

Vad mycket du har hunnit med... härligt :) Och vad kul att du varit i Bulgarien även om det var länge sedan. det är mycket som har förändrats sen dess... själv var jag där i somras med familjen :)

2008-10-13 @ 00:41:41
URL: http://zornitsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tyckte du gjorde en massa fina bidrag, vet inte vilket som var finast, svårt o välja.

Har mina bidrag i min blogg.

2008-10-13 @ 22:07:27
Postat av: Lotta (LoWi)

Jättemycket fint!!



Min favorit är den om dig själv "It's all about me"

Jättefin!

2008-10-13 @ 23:12:50
URL: http://lottaspyssel.blogspot.com/
Postat av: hoyagittan

hej

själv hann jag inte med att göra ett enda bidrag :(

jättefina och klart man fastnar ju med ögona på "änglar"

2008-10-14 @ 05:57:52
URL: http://hoyagittan.se
Postat av: Malin

OJ så mycket du hunnit med! jag hann med 3 LO, det är MYCKET för mig:). Min favvo bland dina är "A story to tell". Jättefin och smart tolkning av de fyra elementen!

2008-10-14 @ 11:58:05
Postat av: JezzzA

Super fina bidrag du har gjort numer 2 i ordningen föll mig i smaken mest .. den ser så himla arbetad ut och genomtänkt så mycket att se på den och man hittar nya detalger hela tiden !!



Ur gulliga killar du har som maler kaffe till dig fixar och dona dom vet hur en kvinna ska tas om hand!!;)



Kram

2008-10-14 @ 14:13:53
URL: http://jezzzaslillascrapsida.blogspot.com/
Postat av: Ulwa

Hej!

Du var verkligen flitig under cc. fina bidrag, vet inte viljet jag gillar bäst, de var så fina allhop på sitt eget sätt:)

Tack för titten!

//Ulwa

2008-10-14 @ 15:24:42
URL: http://ulwasscrapbooking.blogspot.com
Postat av: Lisbet

Hej!



Jag har smitit från allt och är ute på bloggrunda från bloggen; http://minbloggrunda.blogspot.com/. Sprid den gärna till andra.



Det var länge sedan jag tog mig tid att riktigt surfa runt. Jag har till sist scrappat lite papper och gjort några bokmärken och post it – lapps album.

Välkommen in till mig och titta;

http://articsisters.blogspot.com/



Ha det bäst

2008-10-14 @ 21:26:30
URL: http://articsisters.blogspot.com/
Postat av: Malin

Ojojoj vad många underbara LO's du hann med! Superfina allihopa! =D



Kram!

2008-10-15 @ 21:58:19
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Erica

Vad många LO´s du hunnit med, det skulle ta mig månader att göra så många!! ;-)

Vi maler också kaffe själv från bönor, det blir såå mycket godare, och jag håller med, lukten... mmm..

Kram, Erica

2008-10-18 @ 20:37:22
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.se
Postat av: Annica H

Så otroligt kreativ du är! Jättefina allihop, men favvo blev A Story to Tell! Superduper! :)

2008-10-19 @ 20:21:00
URL: http://annicah.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0