Nej....

Nej jag har inte slutat blogga, men tiden har inte riktigt räckt till det sista. Födelsedagar, jobb, sjukdom och annat har kommit mellan. Men nu så ska jag göra en uppdatering. I slutet av detta inlägg ska jag visa en lo som jag blev väldigt nöjd med. Ett av de få korten som finns på min mormor och morfar.

Som jag sa i början så har det varit födelsedagar mellan. Min svärmor fyllde 60 år i onsdags. Vi samlades hemma hos min svägerska och firade henne. Här kommer en bild på svärmor. Det är hennes pappa (gammelsvärfar) som är 91 år som sitter ner.



Här kommer en bild på mig och mitt underbara fadderbarn Agnes som hunnit bli över 1 år.



Visst är det ett riktigt litet charmtroll med gosiga kinder.........och en trött fadder!


I måndags var jag och hämtade en chiffonje i Tibro. Detta efter jobbet. Vi var hemma kl. 23.00 igen. Gick till jobbet kl. 07.00 på morgonen och var hemma 23.00. Stöp i sängen. Fick gå upp kl. 06.00 för att hinna bära in chiffonjen på morgonen. Det orkade jag inte på kvällen. Den vägde bly kan jag säga. Men underbar fin. Här ska jag ha mina scrapsaker. Visar bilder på den en annan dag. På tisdagen har vi möte på jobbet och slutar 17.00 och efter det var jag på en föreläsning om mobbning. En bra sådan. Men var hemma vid 20.00 tiden. Bakade då kakor och lite smått och gott till svärmors kalas på onsdagen. På onsdag eftermiddag kom min man och hämtade mig utanför jobbet och vi åkte raka vägen till min svägerska. När vi ätit kom min yngsta son och sa att han hade svårt att andas. Det var bara att sätta sig i bilen och åka till sjukhuset. Först åkte vi till Uddevalla. Där sa dom att vi var tvungna att åka till NÄL. När vi kom dit så tog dom bara emot barn under ett år så vi fick åka till en Jourcentral i närheten. Där konstaderades astma och han fick andas och fick tabletter och så. Jag säger att det kan verkligen hända mycket på  kort tid. På torsdagen hade vi bestämt scrapmöte. SUPERKUL.

Paula (en av Marie, maja designs vänner) hade varit hos Marie och hämtat hennes nya papper. Underbara papper. Visserligen höstpapper, men ljuvliga. Vi stämplade och målade och pratade och köpte snören...... i mängder. Paula hade med sig sedan butikstiden. Här kommer några bilder..

Här är underbara Paula och min underbara vän Anna-Karin. Som jag nu hoppas öppnar en blogg för hon har såååå mycket fint att visa. Här är hon stum av beundran för Maries nya papper.



Här sitter vi och fikar (Anna-Karin snabbakade en bullängd....) Här är Anna-Karin, Linda, ( se länk. Linda dekorerar. Rekomenderar det för hon är såå superduper duktig Linda. Har en massa inspirerande i sin blogg så ta en titt)  Therese, Sigbritt och Paula.( Kika i hennes blogg också. Länk: Paulas blogg)  Ser redan fram emot nästa träff. Ideerna sprudlar vad jag ska för med det underbara snöret....
hmmmmmm..........................

Ja, Linda det blev bloggkort...............


  




Ett bord fullt av underbara saker..........

  så så underbara...........







Här kommer lon jag pratade om i början. På min mormor och morfar i botaniska trädgården i Göteborg 1973. Mormor dog 1974 så det var året innan. Det finns inte många kort på dem tillsammans. Detta är ett av de få. Jag vet att min mamma har saknat att ha sin mamma. Hon var bara 29 år när mormor dog. Jag var 6 år. Det är tufft att inte ha sin mamma hos sig. Jag vet att hennes saknad varit stor. Det är min mammas händer som är fotograferade. Jag har valt att använda mig av den symboliska titlen. "Man kan känna historiens vingslag." Med min mammas händer som vakar över och bevarar mormors minne.

Hon ska få denna lo i födelsedagspresent. Vet att hon kommer bli glad. Vet också att hon inte kikar här för mina föräldrar har inte ens dator än mindre vet de vad en blogg är... ja, de vet att jag har en men jag tror inte de förstår innebörden av det. Däremot är de väldigt engagerande i mitt scrappande och tycker allt jag gör är jättefint. Som alla föräldrar tycker.....







  är min mormor nu..............



På fredagen så förberedde jag mig för judotävlingen som gick av stapeln här i Färgelanda idag. När det är här så får föräldrar ställa upp och vara funktionärer och stå i kiosken m.m.

William fick SILVER.........!!! GRATTIS GUBBEN..........

  


Uppdaterar snart igen. Om inte livets spelplan fördröjer planerna. Eller om jag blåser bort. För här blåser storm idag. Gott att vara inne då med tända ljus och varma element och underbara döttrar som håller mig sällskap när maken jobbar. Och jag har inte börjat röka igen. 6-7 veckor är det nu. Bra va´!!!

Kramar så länge


  

Jeanette


Kommentarer
Postat av: Paula

Hej på dig!



Tack för senast! Det var mycket trevligt, och jag tror minsann att ett litet sug håller på att infinna sig hos mig... Har ju ett mycket vackert band att göra något med tills nästa gång... ha ha ha

Kul att se lite bilder därifrån.

Så vacker din layout blev! Underbar!

Ha det så gott!

Kram kram

Paula

2008-10-26 @ 16:48:40
URL: http://dekoreramedmera.blogspot.com
Postat av: Linda Dekorerar

Ja....jag ser det fast det var helt OK kort!!!

Visst var det en massa fina band ,hmm har "lite" och göra med dem känner jag,det blev ett antal meter skratt.Ser fram emot nästa träff.Kram Linda

2008-10-26 @ 17:28:45
URL: http://www.lindadekorerar.blogspot.com
Postat av: Hoppetossa

Stämpelbodens DT var här å spanade!

Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...

http://stampelbodens.blogg.se/

Kram Mariante





2008-10-28 @ 18:05:41
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: Malin

JÄttefin LO!

Trevligt med pysselträff=)



Kram!

2008-10-29 @ 10:00:22
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Zornitsa

jag vet hur det är när tiden inte räcker till... då är inte bloggande att prioritera även om det ger en lite avkoppling. Ditt fadderbarn är sååå vackert, mycket mer än ett charmtroll :)

2008-11-05 @ 17:06:48
URL: http://zornitsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0