Scrappat och inrett!

Det har varit en veckas uppehåll här trots att jag tänkt mig uppdatera iaf två gånger i veckan. Förra helgen gjorde jag några bidrag till Magdas scrapfeber så denna vecka har jag fått städa ikapp lite.  Här kommer några lo´s som jag skapat. Den första har jag gjort idag. Den heter "10000". Detta är ett bidrag till Ilus "tävling". Man skulle scrappa efter en skiss. Dessutom skulle det finnas med 3 öljetter och titeln skulle innehålla ordet 1000. Det fick bli denna lo. Där min son alltid vill ha 10000 kramar och pussar. Ville ha lite färgglada och lekfulla papper.

It has been a week since I wrote here. Last weekend I joined the "scrapfever" that Magdas had so this week I had to to some work at home. Here is a layout that I made for a sketchchallenge at Ilus. You should also, beside the sketch, has the word thousand  in the title. Here is my contribution. It is I and my son Elias on the picture. 




Här är ett av bidragen som jag lämnade in till Magdas. Det skulle scrappas om fart. Valet blev självklart. I somras åkte William fritt fall tilt. 80 meter upp i luften. Korten tar de precis när det släpper. Man skönjer allt lite rädsla hos pojken. Mer fart är svårt att få. Satte titeln så att det ser ut som fall ramlar ner.... Tycker den blev jättebra. Man känner liksom höjden, eller hur?

Here is one of the contribution to Magdas. It should be a layout about "speed". I took a picture when we were in Stockholm this summer and my husband and William had the currage to go on this ride................not I........ It´s called "Free fall"  and takes it´s start at 80  meters above the ground. Nothing for me.



Har även gjort en lo till en skissutmanin på svensk scrapbooking (se länkar). Gjorde den på våra två kaninungar. Ja, dom var det då iaf. Nu är de lite större. Hade dessa B.Potter pappren som passade så bra in här. 
 
This is to a sketch callenge at "swedish scrapbook". The picture depicts our two newborn rabbits: Bernad and Bianca. The papers was perfect for this.





Här kommer ett par bilder på hur de ser ut nu. Kan man se att det är lejonkanin i dom. Som min äldsta dotter sa:

- Dom ser så löjliga ut att dom blir söta!

Men inte är dom löjliga utan bara söta, eller ..... Blandning mellan kanin, råtta och lejon.... Nåja så här ser dom ut nu!


They are not so little anymore. Here is a picture of how they look now. You can see that they are haft lionrabbits.

BERNAD


BIANCA


Min hall håller jag på att göra om. Eller är mest på planeringsstadiet än. Har dock gjort i ordning denna skänk i den stil som jag vill ha. Ska inreda i shabby chic stil så jag är mycket aktiv på Tradera för tillfället för att köpa in passande tillbehör. Sedan blir det en sväng till Ikea också. Nya tapeter och golv också. Detta är förhallen. Den yttre hallen kan jag inte visa än för där råder totalt kaos. Men har tagit före bilder som jag lägger ut när hallen är färdig. För då behöver man inte skämmas. Här har jag tagit in en "bit" äppelträd där jag hängt en lykta och änglar. Tycker det blev fint.


This is my hall. I want to make it more shabby chic. This is only a part of it. I will show the rest when it is done.





Dessa tapeter vill jag ha. Det är Sanbergs. Kostar rätt mycket. Någon som har tips på liknande tapeter som kostar under 700 Kr/rulle så tar jag tacksamt emot tips. Jättefina är dom tycker jag. Detta blandat med vita shabby chic möbler och detaljer. Det blir nog fint.

I think this wallpaper is lovley and want to have it in our hall. Isn´t it beautiful?




Är tvungen och lägga ut en bild på Elias. Som nu tappat en tand till.


Here is a picture of my son who just lost one more tooth.



Och en bild på Izabelle som jag tycker är så himla fin på henne.

Here is a picture of my daughter Izabelle. I like this picture of her.




Det var allt för denna gången.
That were all for now....

Kramar Jeanette
Hugs Jeanette

Kommentarer
Postat av: Annica H

Härliga layouter, ursöta kaniner och fina foton! Det är alltid lika roligt när du uppdaterar! :)

2008-09-22 @ 21:10:16
URL: http://annicah.wordpress.com
Postat av: TinaStina

Vilka härliga LOs! Gillade speciellt den med 10.000 pussar på. Man blir verkligen glad av den! Kaninerna är bara så söta! Det är stunder som dessa man är mindre glad över sin pälsdjursallergi :( (Vill också ha gosiga, gulliga, ulliga och mjuka djur!)



Kram!

2008-09-22 @ 21:18:41
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Malin

Å så fina LO's och underbara foton! Bernard och Bianca var ju så söta! smälter



Kram!

2008-09-24 @ 17:15:38
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Andrea

Fabulous layouts and photos. Your little rabbits are so cute, I have never seen any like this before, their spiky fur is brilliant

2008-09-25 @ 22:42:59
URL: http://andreabrownjohn.blogspot.com
Postat av: Veronika

Vilka jätte fina layouter du har gjort. :)

2008-09-27 @ 18:39:17
URL: http://queenofice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0