Gammal stol!

Hej allihopa!!!

Denna vecka har det varit fullt upp. Mycket jobb, övertid och personalfest. Har inte hunnit att skapa eller skriva i bloggen. Imorgon tänkte jag sätta mig och göra nått av Maja Designs nya papper, Du och Jag.

Har fotograferat en stol som jag har här hemma. Den fanns i huset när vi köpte det. Det som är roligt med denna stol, förrutom att den är från 30-talet är att det både är en stol och en strykbräda. I vårat hus bodde nämligen två damer som drev en strykinrättning på 30-50-talet. Numera är denna stol en pryndad där jag ofta har en blomvas på, eller något annat fint. Det beror lite på årstid. Dessutom används den som "tronstol" när något av mina barn fyller år och har kalas. Då får födelsedagsbarnet sitta på den på ena kortsidan (och känna sig som en kung/drottning).

(Stolen uppfälld)
image57

(Stolen som strykbräda)
image58

Det finns även förvaring under sitsen. Där har jag mina sysaker. Nålar, trådar m.m.

Hej så länge!!!

Kommentarer
Postat av: Paula/Dekorera medmera

Cool stool!
Har du den som strykbråda också?;)
Ja, visst är Maries nya papper vackra? De passar perfekt till våra bröllopskort. Ser fram emot att se vad som skapas i dessa...

Kram Paula

2008-02-02 @ 19:38:26
URL: http://dekoreramedmera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0