Julpynt och socktjuvar...

Idag är det första advent. Har försökta att pynta under gårdagen. Blev ganska klar tycker jag. Lite finslipning här och där men i det stora hela så. Har inte städat livet ur mig men det kommer närmare jul. Köpte nya "julgardiner" till matsalen. Hängde upp dom och ett ljusdraperi i ena fönstret och en stjärna i det andra. Blev superfint, tycker jag. Här kommer några bilder

I have done some christmas decoration. Here are my new curtains.




Och så här blev hela matsalen..

And this is how the hole room became....




Här är vår nya hund Chicko. Titta vad oskyldig och gullig han ser ut när han ligger där. Inte kan man tro att denna ljuvliga varelse döljer en hemlighet.....







Här sittar han på sin favoritplats och tittar ut genom fönstret tillsammans med de två lillhussarna. Ståtlig och fin. Ja fortfarande är han inte avslöjad.............. Det döljer sig dock något bakom denna oskyldiga fasad.






MEN MEN..............HAN ÄR EN SOCKTJUV.........................Mysteriet är löst. Vi blev varnade av de förra ägarna om denna olat men att han var en sådan finlirad tjuv hade vi aldrig trott. Han lyckas hur vi än försöker. Titta på han här. Tror att han inte syns. Går sakta iväg till sin korg.




Här sätter han sig och blöter ner den ett tag. Fast han kanske bara vill hjälpa mig att tvätta. Det Kanske är av medlidande han gör det. Han ser hur mycket tvätt jag har och så bestämmer han sig för att hjälpa till. Han gör ju inte sönder dem utan som sagt han blöter bara ner dom.  Fast jag vet inte med doften...




Med denna lo vann jag pris på Magdas scraphelg för ett tag sedan. Man skulle scrappa efter de 4 elementen. Jag har här blött ner pappret med vatten, låtit det torka i vinden. Eldat på kanterna och smutsat ner det med jord. Tycker själv att det var kanska fiffigt. Passande till korten också. Och så visst är det kul att vinna.

With this layout I won first price.

TACKAR.... alla som röstat på mig.




Nu håller jag på att göra julkort. Visar upp dem nästa vecka. Senare i dag ska jag på julmarknad här. Det är dessutom en tomteparad. Hoppas det kommer lite snö också.


Hugs

KRAMAR JEANETTE

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis till vinsten=)

Å så söt han är Chicko. Inte tror jag att han är någon sockertjuv, han ser ju så oslyldig ut ;P



ha en härlig tisdag!

2008-12-01 @ 23:54:28
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej!

Vi på StämpelBoden letar efter smultron att trä på vårt strå?

Kanske kommer du och dina alster bli ett av dem?!

Vill du veta mer om vår bloggjakt eller bara få lite inspiration?

Då är du välkommen till vår blogg & glöm inte att lämna ett spår….

http://stampelbodens.blogg.se

Kramar från Bloggjägaren Anneli

2008-12-02 @ 20:05:12
URL: http://anneli.segeson.se
Postat av: CarolineE

Hej! Vi saknar dig på Svensk Scrapbooking - och i swappar! Hoppas allt är bra. Hoppas också mina receptkort har kommit fram. Synd att du missade att vara med i kalenderswappen, vi var tvugna att köra utan dig. Hälsningar CarolineE



Ps, urgullig liten sock-tjuv du har!

2008-12-04 @ 16:18:26
URL: http://formentino.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Helt underbara LO som gör mej förstummad

2008-12-07 @ 22:48:07
URL: http://jozebelle.se
Postat av: Susanne

Vilken fiffig idé att använda gjord att smutsa ner lo:n med! Nåt att testa kanske. :-)

Lo:n är jättefin med milda färger och jag älskar gamla svartvita foton!

Grattis till vinsten också!



Kram Susanne!

2009-01-11 @ 20:56:34
URL: http://www.sussies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0