Ny födelsedag och lite annat.....

Har inte uppdaterat på ett tag. Har haft tankar på om jag ska fortsätta blogga eller inte. Kom fram till att jag ska fortsätta. Jag firar ju snart 1 års jubileum. Tankarna kom av att jag har fått börja jobba heltid, har 4 barn. Ska hjälpa den äldsta dottern att komma i ordning i sin nya lägenhet. 3 av mina barn fyller i oktober-november. Min mamma blev dålig...... Förra veckan var jag på jobbet i 52 timmar. Det är ganska länge det. När man kommer hem hinner man knappt med sig själv.

I havn´t written for a long time. I have been working, working and working.

Nu har det dock blivit lite bättre och då ser man saker i ett annat ljus. Tycker det är superkul att blogga och kolla runt så jag måste bara fortsätta med det.

Min mellersta dotter har fyllt 15 år. Hon fyllde förra söndagen. Vi firade henne förra lördagskvällen. Här kommer lite bilder..

My daugther is now 15 years old........



Paketet stod gömt bakom huset.

This stood behind our house........



Detta var det. Fick plåta den i dagsljus. Så det fick bli dagen efter. Har kört runt en stund på den. Ja, runt en timme så där. Tyckte det var kanonkul. Mötte några elever som vinkade glatt till sin "töntiga" fröken. För vilken annan snart 40-åring tycker det är sååå kul att köra omkring på en moppe. Så kan det vara.....

It containd this. I had to take a photo of it in daylight. I can tell you that I have borrowed it had been out for a long ride. It was really fun.




Min äldsta dotter Sandra som ska flytta hemifrån.
My oldest daughter Sandra.



Min nya scraphörna. Perfekt med alla små lådor och plats. Dessutom kan jag sitta nere och greja. Det passar mig. Gillar gamla möbler. Denna är från 1800-talet. Ska göra om den lite grann men inte mycket. Har köpt en stol till från 1700-talet. Den ska jag klä om först innan jag visar den. Kanonfin den också.

I have bought this old furniture from 1860. Perfect for all my scrapstuff.



Har "köpt" en massa Maja Design papper. Den nya serien "Höst". Lika underbar som alla de andra. Har här skapat av den. Det är min minsta som Elias som är på kortet. Han är nämligen född idag. Den 9:e november. Med andra ord fyller han 7 år idag. Det ska bli kalas idag också så det såååå. Här har det beställts jordgubbstårta. Därför är jag uppe med tuppen och skriver. Kolla in klockan.

Now I will begin to prepare for my youngest son Elias birthdag. It is he on the picture below. The lo is called " You was born on fall" This papers are called "Fall" Beautiful papers with lovley colours.





Kram på er allaihopa som läser min blogg.

Hugs to all of you.

Jeanette

Kommentarer
Postat av: Monicao

Hej hej!



Tack för att du varit in om hos mig. Nu ska jag titta vidare i din blogg och se allt intressant du har här.

Vilken söt höstLO du har gjort.



Monica

2008-11-09 @ 09:42:52
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt med ny pysselhörna=) Och vilken present dottern fick! Kan gissa att hon blev överlycklig =D

Ja det är svårt att hitta tid med bloggen men härligt att du fortsätter!



Kram!

2008-11-09 @ 13:13:18
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Marte

Hei min venn. Tusen takk for koselig kommentar i min blogg! Det varmer så godt når du har vært innom..



Jeg er veldig glad for at du velger å fortsette med bloggingen. Jeg er innom siden din hver dag å titter litt :) Glad jeg kan fortsette med det :)



For en utrolig flott gave din datter fikk, det må ha vært stort for henne. Døttrene dine er nydelige også!! :)



Ditt nye scrappehjørne var da deilig, med mange små skuffer til oppbevaring. Som en liten skattekiste nesten!



Ha en fortsatt fin søndag, god klem fra meg!

2008-11-09 @ 14:05:24
URL: http://www.somlelitt.blogspot.com
Postat av: Cath.

Hejsan!

En helt underbar layout med fantastiska papper, (har precis beställt så jag hoppas att de är på väg hem till mig nu)!

Å, ja du verkar ha haft det riktigt tufft nu... Bara inte DU går in i väggen nu!Ta god hand om dig och din fina familj!

Gratta din lille son, här firar vi 17-årskalas idag så det är några år emellan...

Kram på dig!

2008-11-09 @ 20:47:39
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: TinaStina

Jättegullig LO och helt underbart papper! Det verkar minst sagt ha varit jobbigt för dig ett tag nu. Hoppas du orkar igenom alltihop och att det ljusnar på jobbfronten.



Kramar!

2008-11-10 @ 15:35:51
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Annica H

Va skönt att höra att du inte tänker släppa bloggandet! Fast det vore fullt förståeligt med din situation om du inte skulle orka!

Vilken underbar chiffonje du har hittat! Jag har en liknande, men inte fullt lika snygg....

Det syns på din Lo att du trivs vid din pysselplats. Jättesnyggt! :)

2008-11-10 @ 21:21:53
URL: http://annicah.wordpress.com
Postat av: soffan

Vilken födelsedag din dotter fick hon blev nog superglad och så kanske du oxså får låna den ibland. Jag blir lite avundsjuk på din fina chiffonje är sugen på en sån själv.

Ha en bra dag och skönt att du fortsätter med bloggen

Kram

Ann-Sofie/soffan

2008-11-11 @ 14:21:09
URL: http://farmorshobby.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0