Pengar och layouter. Roligt värre.....

Status i sparbössan: 1200:- Inte dåligt va´!? Dessa pengar plus bättre kondis, luktsinne, smak och tro det eller inte ett gott humör och mindre stress. Behöver inte hela tiden tänka på hur jag ska få till nästa rökpaus. På jobbet måste man föregå med gott exempel så där har jag aldrig rökt utan smitit iväg. Så nu när jag säger att jag slutat så säger många elever: - Jag visste inte att du rökte! Och sedan tycker dom att jag är duktig som slutat. Frågade min man om han tyckte jag varit på sämre humör och han svarade: - Ingen skillnad tycker jag!  Är det positivt eller negativt tro? 


Har gjort två nya lo´er i helgen. Eller jag har gjort lite annat också men två som jag visar upp här idag. En som är till veckans skiss några kort som jag var tvungen att göra något roligt av. Min dotter vet nog inte om att jag framkallat dessa bilder, men det har jag. Hon skojar framför kameran med sitt löshår som hon precis köpt. Tänkte direkt på ZZ-top när    jag såg dessa bilder och visste att jag är tvungen att framkalla dem och scrappa dessa kort. Visst blev det kul. Hoppas hon tycker samma sak när hon ser lon. Men då kan jag säga till dig Izabelle att: - Du är alltid vacker!!!

Här kommer först lon som jag gjort till veckans skiss. Tyckte rubriken passade så bra till hennes (Izabelle. Ja samma som lon under fast 10 år mellan korten) peace tecken.


             Love Gaze                         Peace                 I Understand 

(Love, Peace and understanding)


Här kommer då ZZ top lon. Visst är den häftig!!!


 You Rock 


Ha ha snacka om att kunna ställa upp som look alike. Så ser ni detta och behöver en inhoppare i ZZ top så är det bara att ringa.......................





Här kommer några höstbilder som jag tog ute idag. Det har blåst i natt och verkligen känts att nu är det höst på riktigt. Löven faller så det prasslar och regnet gör allt blött ute. Jag hängde ut en matta som jag skulle vädra och den hänger där ännu. Får hänga och vänta på att torka när regnet slutat falla.

Här kommer bilderna.




  

Här får krattas löv sen. Men det får trilla klart först.


Windy



Här kommer en hallonpaj som jag gjort. Gjorde den när det var min tur att ha fika på jobbet. Det blev flera pajer då vi är ca 45 st när vi har möte. Det blev iaf succe. Ville ha receptet. Jag har inte lagt ut det på DSD´n än. Gör det på måndag (imorgon) lovar :) Här kommer några bilder på en supergod hallonpaj och egengjord vaniljsås. Supergod den också. Receptet har jag gjort i ett separat inlägg nedan då jag ville ha det i en egen kategori. Under recept. Så är det ett tag sedan detta inlägget gjordes får ni kika under recept kategorin.







Smarrigt värre.................


 Good 


   Hör av mig snart igen..........




 

Jeanette 














Kommentarer
Postat av: christine udding

Du är såå duktig. Jag har själv rökt och vet hur jobbigt det är att sluta. kämpa på det belönas. jätte mkt fint du gjort. kram...tyrasmatte

2008-10-06 @ 07:35:22
Postat av: Ulrica

Gillar dina lo.s massor! =) Pajen såg såå smarrig ut! Klart du får länka till min sida, bara roligt om fler kan finna inspiration hos mig! =)



Ha en bra dag, kram

2008-10-06 @ 07:56:01
URL: http://mysmumlan.blogspot.com
Postat av: Malin

Jättefina LO's=) Hallonpajen skulle jag kunna döda för!! dreggel dreggel



Ha en härlig kväll!

Kram!

2008-10-06 @ 21:05:49
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: JezzzA

Åv vad mycket det har hänt här inne .. kUL! Dina LO:s är jätte fina gillar framförallt den sist !!:)

2008-10-07 @ 07:52:30
URL: http://jezzzaslillascrapsida.blogspot.com/
Postat av: Monicao

Jättefina layouter du gjort.

Så smart att göra en sparbössa till pyssel.

Du ser att det blir en hel del pengar om man lägger sina "röke" pengar där.

Tycker du är fantastiskt duktig som klarar av det.



Nu ska jag skriva ut hallonpajreceptet för snacka om att jag blev sugen.



Kram monica

2008-10-07 @ 11:45:55
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se/
Postat av: JezzzA

Text stämpeln kommer från Panduro .. :)

2008-10-08 @ 13:27:27
URL: http://jezzzaslillascrapsida.blogspot.com/
Postat av: soffan

Jag måste be om ursäkt för att jag inte har varit in och tackat för den goa kommentaren jag fick av dig. Nu måste jag ge dig beröm för att du har slutat och rökt, jag röker själv har provat att sluta en antal gånger men tji. Skall följa dina strapatser. Det kommer nog att gå bra för dig.

Fin burk du hade gjort.

Jag har ett gammalt fönster som jag har gjort till en spegel

Tack igen och Kram

Ann-Sofie/soffan

2008-10-08 @ 18:52:13
URL: http://farmorshobby.bloggagratis.se/
Postat av: Kicki

Så mycket härligt att se!! Tack för dina rara ord i min blogg!! :0) Kramizar Kicki

2008-10-10 @ 20:14:06
URL: http://kickansblogg.blogspot.com
Postat av: Malvina

jösses vilka inlägg. där ligger man i lä. inte orkar jag skriva så mycket. snyggt jobbat. o du den där pajen verkar ju skit go. måste absolut testast. är en riktig paj-lover. Kul att det går så bra med att sluta röka, massor av härlig skrapgrejer är ju så mycket roligare än cigaretter. go girl go. Ha en riktigt skön höst helg

2008-10-10 @ 21:40:16
URL: http://www.skapatavmalvina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0