Scrapfeber och judotävling...

  Kommer i min blogg även skriva om lite annat också än bara scrapping. Det är kul att gå tillbaka och kolla lite då och då så man har koll på läget. Nu när jag närmar mig 40 så är det inte alltid jag har det känns det som. Ska skriva en lista imorgon där jag planerar vad som är viktigt och vad som inte är det. Jag är nämligen en riktig listmänniska. Då kan man tro att jag är organiserad också, men det brukar stanna vid listor.  Den själva utförande handlingen uteblir tyvärr alltför många gånger. Hade det inte gjort det så hade är varit superrent och superrenoverat här hemma och bankkontot hade haft mer pengar. Men så är inte fallet.

Min son har varit på judotävling i lördags. Gissa om jag blev glad när min pappa ringde och frågade om jag ville att han skulle köra dit. Han ville nämligen titta på. Ja det ville jag också men i helgen har det ju varit scrapfeber hos Magdas och jag kände att det var skönt med lite barnfri tid, ja ..scraptid. Så här har scrappats och scrappats och stökigare och stökigare har det blivit. Kreativt kaos försöker jag intala mig själv iaf.  Och dammråttorna ler i sina hörnen för nu får de leva en vecka till. Jag orkar nämligen inte städa när jag kommer hem från jobbet. Börjar oftast vid 7.30 och är sällan hemma förrän kl. 18.00. I alla fall nu i början när alla samtal är. 

 Mopping Det här ska jag inte göra...........
                              This I wont do this weekend.......
Scrapbookingutan detta.....................
                              This I will do.............



My son William was on a Judocompetiton this saturday. He picked up the bronze. Congratulation my litte love........

Först några bilder av min son William som fick brons på Judotävlingen. GRATTIS GUBBEN!!! Mamma är sååå stolt över dig. Även om du var besviken över minuspoängen för bentagen. Du är en sån genomsnäll kille. Vill alltid att alla ska må bra. Älskar dig! Du kommer lyckas jättebra när du nu ska uppgradera till orange bälte. Mamma sitter där och håller tummarna (och troligtvis blundar jag och kikar fram mellan fingrarna, som jag brukar....)

 Medals Medals 





Min yngsta son tränar också Judo men är för liten för att tävla än. Måste ha fått minst gult bälte innan man får tävla. Men tidningen, Bohusläningen, var på träningen i onsdags och intervjuade och plåtade barnen. Gissa om Elias var nöjd när han i fredags kom på första sidan. Här är bilden "  ...En framtida judostjärna?" Stolt blev han och tidningen åkte ner i ryggsäcken för att visas på morgonsamlingen i skolan. Han går i första klass!

My youngest child, Elias, is also practises Judo. He his too young for competitions. You must have a yellow belt for this. But the newspaper was on their last practise and took some pictures and Elias got on the front page. Guess if he was proud. The text says: A future Judo promise....







Förstår att han var stolt! Min älskade lille gubbe.................Som du brukar säga:

- Mamma jag vill ha 10000 kramar!
- Oj så många, säger jag!
- Japp....., svarar Elias
- Ok! säger jag
Och så börjar vi. Så säger vi båda i kör:
- Katten, musen tiotusen!

Han är för goo..............



Här är två av layouterna som jag gjort till "febern". Har gjort några fler men tänkte lägga upp dem lite pö om pö. Den första utmaningen gick ut på att göra en lo i en gammeldags shabby chic stil. Här valde jag att göra en lo på min mans mormor och morfar. Hon dog i somras så min man frågade om jag inte kunde göra en lo om dem. Hon älskade shabby chic stilen så valet blev enkelt. Hittade ett kort på dem båda. Var gifta i över 70 år. Det  är fantastiskt tycker jag. Vilket långt liv tillsammans.

Har "målat" det understa pappret med te och kaffe för att få fram shabby stilen. De mönstrade pappret har jag blött ner och "vridit" ur och sedan låtit soltorka. Chalkat och rivit lite här och där har jag gjort. Blev supernöjd med resultatet. Biljetterna är Tim Holtz. Superfina är dom tycker jag.

Here l have paited the paper with tea and coffe to get the old look. I have also put the papers in water for the vintage stile. The picture depicts my husbands grandmother and grandfather. She died this summer so I wanted to do something nice of this picture. She loved the shabby chic stile so I tried to make the layout in that stile. They were married for over 70 years. Pretty amazing, isn´t it?

(Karin och Gösta)



En annan utmaningslo som jag gjort:
Utmaningen var en färgutmaning. Man skulle använda färgerna vanilj, rosa och brunt. Härlig färgkombo som jag inte kunde motstå. Känder lite tjejiga färger så jag scrappade ett kort på min dotter Izabelle när hon var liten. Här kommer lo´n.

On this layout I have used the colours: Vanilla, pink and brown. A lovely paintcombination I think. It is my daughter Izabelle on the picture. When she was 6 mounths.

(You)



Som sagt lägger ut de andra layouterna en annan dag. Som ni förstår har här scrappats i helgen. Allt annat har fått stå   tillbaka. Men ibland måste man unna sig det. Annars stjäl jag lite scrapstuder då och då. Främst på kvällar när barnen har somnat. Men det går ju inte när man ska jobba då blir man liksom för trött och det är inte bra när man jobbar med barn i åldrarna 13-16 år. Då krävs det att man är utvilad för röstvolymen på ett högstadium kan bli rätt hög!

Ha en bra vecka allihopa!

Have a good week everybody!

Kramar Jeanette
Hugs Jeanette



Big Hug




Kommentarer
Postat av: Sissi

Tack så mycket för den fina kommentaren i min blogg! =)

2008-09-14 @ 22:07:50
URL: http://scrapbox.blogg.se/
Postat av: TesaB

Först: Grattis till dina söner, både till medalj och till platsen i rampljuset. KUL! Sen: Kalasfina layouter. ÄLSKAR den där shabby chik-stilen massor. Det där boll-bandet är hur gulligt som helst!

2008-09-15 @ 12:23:18
URL: http://tesasscrap.blogspot.com
Postat av: Miax

Tack för kommentaren i min blogg, alltid roligt att se vem som kikat förbi. Vad mycket fint du hade i din blogg, gillade verkligen ditt sätt att scrappa med mycke små detaljer.

2008-09-15 @ 13:53:27
URL: http://miascrapparochler.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Grattis till judobronset! Han ser mäkta stolt ut... :) Jättefina LOs, gillade färgkombinationen på "Karin och Gösta" massor!



Kram!

2008-09-15 @ 19:51:01
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Line

Först ett grattis till dina killar!

Jättefina LO's, gillar speciellt "Karin & Gösta".

2008-09-15 @ 20:54:36
URL: http://www.linesscrap.blogspot.com
Postat av: sarah

absolutely beautiful layouts!

2008-09-15 @ 21:18:59
URL: http://redoaklines.wordpress.com
Postat av: MarieG

Underbara layouter du gjort till scrapfebern!!!

och ... ett STORT grattis till sonens bravagd!!

/MarieG

2008-09-16 @ 08:31:34
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

VIlka killar du har! Redan med i tidningen! =D

2 jättefina lo´s du gjort. Gillar dem båda väldigt mycket. Härliga färger å upplägg =)

stor kram Petra

2008-09-16 @ 18:55:44
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis till lillkillen med bronset! det är stort =D Och vad roligt att yngsta kom med i tidningen!!!

Underbara Lo's!!



kram!

2008-09-17 @ 23:23:15
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Zornitsa

Vad mycket du hunnit med... kul :) Grattis till din son, vad duktig han är, klart han är stolt :) Ha en fortsatt trevlig helg

2008-09-20 @ 21:14:02
URL: http://scrapparazzi.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0