FCS utmaning med mera och 7 sanningar

Paula har utmanat oss i FCS att skapa fritt efter följande bild. Mmmmm tankarna far runt i huvudet, men jag har faktiskt en ide. Ska se om den blir lika bra irl som i mitt huvud..... Det är inte alltid det blir så.  Här kommer iaf inspirationsbilden.




Visst är det en underbar bild. Ska bli superkul att se vad alla andra har tagit fasta på i bilden. Tror att det kan bli väldigt olika. Det är ju det som är så underbart. Här tänker jag miljö, dofter, franskt lantliv, brunt, vaniljvitt, gamla saker, goda bakverk, natur och mycket mera.. Tänker Provence. La France est un tres jolie pais, n´est pas? J´adore francais et cette culture.
Idag är det söndag och en veckas jobb framför mig. Fast jag ska inte klaga. Jag stortrivs med mitt jobb. Men allt är roligt i en lagom balans. Att få lite mer tid hemma också vore inte dumt.

Har gjort en lo. Den föreställer William som liten och pappa. Ville använda mig av kärlekens färg röd.

(Kärlekens vingar)



Lite annat smått och gott. Det var ju fettisdagen förra tisdagen. Då gjorde jag egna semlor. Så här blev det och goda blev dom då jag är väldigt förtjust i mandelmassa. När man gör semlor själv så kan man ju egendesigna dom. Nån gillar inte mandelmassa och då blir det vaniljkräm istället.




Tinastina (se länkar) utmanad mig i följande:
  1. Länka till den som utmanade dig.
  2. Berätta sju personliga sanningar om dig själv.
  3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg.
  4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar,så de uppmärksammar att de blivit utmanade.

Här kommer mina sju sanningar:



1. Jag är väldigt morgonpigg. Jag går upp 5.00 varje dag. Även på helgerna. Jag tycker definitivt att morgonstund har guld i mun.
2. Jag lägger för mycket pengar på scrapping.
3. Jag är en riktig godisgris. Framför allt kladdkakor i alla former.
4. Gillar vinter och snö framför sommaren. Vill gärna att vinterna ska hålla på längre än vad den gör.
5. Älskar gamla saker. Går så ofta jag hinner och kan på loppis och auktioner.
6. Har svårt att säga nej. Vill gärna räcka till för mycket än vad jag gör.
7. Älskar att resa och uppleva saker.

Utmanar alla som känner sig utmanade att anta detta. Meddela mig när ni gjort det.



Kramar Jeanette

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hej Jeanette!



Du är en av dom första jag ville skynda till & berätta att jag är tillbaka! ;) Förhoppningsvis för att stanna!



Det har varit riktigt riktigt illa en lång tid nu! Med den ena sjukan efter den andra, pust! Förkylning, magsjuka, migrän osv...inte nog med det så fick jag åka in till akuten förra helgen då jag efter 6 dagars yrsel plötsligt kände mig bättre den morgonen.



Blev överlycklig & tänkte, ÄNTLIGEN! Den lyckan blev tyvärr inte långvarig då jag 2 timmar senare får en fruktansvärd hjärtklappning, ont över hjärtat, kunde knappt andas & höll på att svimma flera ggr trots att jag redan låg ner! =/



Jag trodde aldrig att ett hjärta kunde slå så fort!!! Var helt säker på då att det skulle explodera! Min äldsta dotter fick ringa ambulans & tänk vilken tur att hon var hemma så hon kunde passa småtjejerna! (hon är ju i den åldern att hon inte är hemma så mkt) annars vet jag inte hur det skulle ha gått!?



Hursomhelst envisades hon på 112 & ambulanskillarna att det var panikångest, men jag nekade bestämt! Man känner ju sig själv bäst! Väl inne på akuten visade det sig att det var kärlkramp till på hela eländet! Jag undrar bara, kan jag drabbas av ngt mer nu? Men jag skulle inte bli förvånad!



Nog om detta, jag har en överraskning till dig i min blogg! ;) Bara för att du är du!



Vill oxå säga att du har skapat massor med fint på sista tiden, du är ju bara för duktig! ;)



Hoppas att allt är bra med dig/er, massor med kramar!!!

2009-03-03 @ 05:15:34
URL: http://www.mysmumlan.blogspot.com
Postat av: Malvina

Vilken underbar bild. Fast jag skulle nog få svårt att få till något tror jag. Mums med semlor. Tänkte prova med blåbärssemlor. Ha det bra. Kram

2009-03-03 @ 19:56:49
URL: http://www.skapatavmalvina.blogspot.com
Postat av: Kamilla

ÅÅÅ vad mumsiga semlor :D

Snygg Lo och kul att läsa om dina sanningar ;)

Kram kram

2009-03-05 @ 18:01:43
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0